fredag 4. mai 2012

Las Canteras, Arucas, Las Palmas.

I går var vi på stranden i Las Palmas for å nyte strandlivet litt igjen. Det ble litt bading og soling før vi gikk for å spise lunsj på Molinett på Las Canteras, som har egen glutenfri meny.
Deretter stod vi i kø hjem fordi det var vannlekkasje i tunellen gjennom Las Palmas.

Etter litt slafing, tok vi bussen ned til Las Palmas hvor vi gikk litt rundt på Las Arenas og deretter bort til Tipico Español hvor vi spiste middag.

Tipico Español

Utsikt fra Tipico Español med Teide i bakgrunnen.

Lise, Jon Ivar og Lill spiste lammekoteletter og jeg spiste min vante Solomillo al pepe:-) Denne gangen var maten litt "kjedelig" da det kun var kjøtt, potet og saus og alle retter manglet litt grønt, men det smakte godt:-)

Etterpå gikk vi inn til Katalinaparken for en liten refresco hvor jentene tok seg en Sangria, Jon Ivar en cola light og jeg en Tropical.

På veg til Katalinaparken.

I Katalinaparken

I dag startet dagen med en god frokost i heimen.

Etter dette reiste vi innom Romfabrikkern i Arucas, Arehucas, for å sjekke åpningstider. Morgendagen vil bringe ett besøk der:-)

Så gikk turen til Cenobio de Valeron som er noen huler etter de innfødte på Gran canaria (Guancherne).

Deretter gikk turen til landsbyen, Galdár hvor vi gikk på marked og spiste lunsj etter endt tråkking.

Marked i Galdar.

Lunsj i Galdar.

Puerto De Los Nieves (Agaete)